RSSul a avut un succes fenomenal. A devenit un nou mod de a livra si de a primi stirile. Atunci cand lansati un proiect online, ganditi-va la exemplul rssului. Ajuta cu ceva proiectul meu? Economiseste timp?
In Romania, majoritatea proiecdtelor sufera de o problema grava. Nu sunt usor de folosit. Se complica, se ascunde, se aglomereaza, totul pentru ca un expert a zis ca e mai bine sa bagam 200 de itemuri pe o pagina, in loc de doar 30. Exemplul asta a ramas. Pagina aglomerata, multa informatie, dar si mult balast. We2.0 presupune simplitate, presupune un acces mai usor la informatie. Uitati-va la Facebook, de exemplu. Cea mai usoara interfata, intuitiva chiar. NYtime.com. Informatia bine structurata, nu sunt lucruri aruncate cu lopata acolo. Oricine poate face asta. Numai ca ai nostri nu o fac.
Uneori mai sunt consultat in diverse proiecte. Cineva vrea sa faca o chestie supertare. Bun. Cum faci bani e intrebarea a doua. Cui foloseste e prima. Intru si vad acelasi lucru ca si pe alte siteuri. Noutate 0. Ah, sunt informatiile altfel prezentate. Exemplu: vertimo.ro. Motor de cautare in imobiliare. De ce a murit? Pentru ca nu avea nimic care sa te atraga. Se baza pe aceleasi anunturi expirate de pe alte siteuri. Si atunci, de ce sa folosesc serviciul tau?
Proiectele online trebuie sa fie ca RSSul. Usor de folosit si econom cu timpul meu.
Neogen e mereu în criză
Am primit un comunicat de la neogen în care anunţa că social networkingul e la mare căutare în România şi că ei sunt in prima liga cu chestia asta. L-am citit de două ori şi înainte de a-l arunca mi-a picat ochii pe semnatarul misivei. O nouă piariţă la Neogen.
Luna decembrie a însemnat plecarea de la Neogen a doi din cei 4 oameni vizibili ai Neogen (să ştii că aici intri şi tu, chiar dacă nu te dai de gol). A mai rămas doar Călin Fusu, după ce Alexandra Dincă (PR) şi Constantin Ferseta (Marketing) au plecat. Aflând despre plecări, mă întrebam ce îl îndeamnă pe un om să îşi lase baltă jobul în prag de criză. Răspunsul e simplu: oameni fug. Fug pentru că sunt sătui ca la 3 luni să schimbe direcţia. Azi facem mere! Mâine facem pere!
Exemplu: video.neogen.ro sau neogen.tv a dispărut. Portalul video care urma să concureze cu trilulilu şi youtube s-a dus. Fără anunţ, fără nimic. Pur şi simplu. După ce au muncit 6 luni la el să facă scriptul, designul, să strângă clipuri şi să convingă oameni să urce acolo…a fost şters într-o clipită.
Şi cred că asta e problema Neogenului. Nu ştiu ce să facă. Nu au oameni care să facă. Se zgârcesc când e vorba să ia nişte oameni pentru care a face trafic şi bani din online nu înseamna a spama, dar aruncă mii de euro pe proiecte care nu merg (nu ştiu vouă, dar mie mi se pare mult 5.000€ pe un rahat cu pretenţii de agregator revoluţionar) şi pe care le şterg fără să aibe remuşcări.
Acum au despărţit produsele. Au vazut că nu merge treaba şi s-au apucat din nou de spam. Neogen a picat întâi sub gsp şi acum ocupă un onorabil loc 22 în sati, după trilulilu, gsp, ejobs, evz, hotnews, realitatea şi apropo. Probabil în 6 luni vor considera că a fost o greşeală şi le vor lipi la loc.
Problema reală a Neogen e alta. Nu mai au unde creşte. Au spamat tot ce s-a putut, ăia care se puteau înscrie s-au înscris, lumea preferă acum hi5 şi myspace. Gata. Neogen a ajuns cât de sus se putea pe spam şi pe greşeli stupide, acum e momentul fie să îşi păstreze userii cu orice preţ, fie să renunţe la 3/4 din produse şi să ramână doar cu bestjobs.
update: Calin vine cu niste clarificari legate de plecarea oamenilor, plecari datorate unor masuri de eficientizare a firmei. iar sectiunea video a fost inglobata in profilul utilizatorului.