Sambata si duminica, Neogen, unul din cei mai mari jucatori din onlineul romanesc si detinatorul celui mai vizitat site din Romania, au invitat mai multi bloggeri la o sesiune de baut si schimbat idei.
Dincolo de prezentarea noului design al portalului neogen.ro si a strategiei aproape aprobate, Calin Fusu si compania au fost interesati de viziunea celor prezenti asupra viitorului neogen.
Descentralizarea neogen.ro e o idee buna, pentru ca nu inteleg de ce s-au cramponat atata sa stranga totul in acelasi loc. Dincolo de a ajunge pe primul loc in trafic.ro, cu 150.000 de vizitatori zilnici, 1.5 milioane de utilizatori inscrisi, al caror numar creste cu 3.000 de noi inscrisi pe zi. De ce e o idee buna? Pentru ca alta nu exista momentan. Am creat un brand care nu are o identitate bine definita si am omorat/inglobat mai multe branduri cu un awareness bun (doizece, bestjobs, colegi).
Destinatia n#1 a internetului .ro. Asta ar fi propunerea mea. Un nou concept in .ro. O baza de date de 1.5 milioane de utilizatori cu care nu se face nimic (dincolo de „direct marketing”). Nu exista coeziune, nu exista nici o promovare a sectiunilor intre ele.
Eu am propus asa: facebook-wannabe. neogen devine din portal un site de social networking, care creste si se adreseaza utilizatorilor de la 12 la 40 de ani. Si carora le ofera lucruri pe masura. Jocuri, video, joburi, posibilitati de dezvoltare si de socializare cu restul grupului. Colegi.ro, de pilda, a fost achizitionat doar pentru baza de date. Daca veti cauta „vali petcu”, veti gasi cinci nume, din care doua sunt utilizatorii mei, creati acum ceva vreme pe colegi.ro si pe neogen. Ambii parasiti.
Daca m-as loga acum, interactivitatea e minima. Nu exista nimic care sa ma atraga acolo. Nu exista, de pilda, un grup care sa aiba ca interes „coca cola” sau un grup de bloggeri” sau un grup de „internet businessmen”. Acestia din urma, scumpi la vedere, sunt in proportie de 90% pe LinkedIn. Inclusiv Noro, unul din neogeni.
Planul e extrem de simplu. Ii aduci inapoi, le oferi ce are facebook sau linkedin sau hi5 si ii lasi sa se asocieze. Adunand informatii despre ei. Apartii de grupul celor interesati de arhitectura? Uite niste reclame la Baumit. Te intereseaza pictura? Pac, banner cu filmul de arta al serii. Targetare. Pustilor de 13 ani le arati reclame cu CS, stiind ca au 13 ani pentru ca atata au completat in profil, celor de 20 reclame la prezervative, celor de 30 reclame la masini, celor de 40 havane. Adunand informatii precum studii, varsta, interese, poti trece de la a vinde publicitate cu 2€/cpm la 5 sau la mai mult. Am aflat de la unul din actionarii neogen ca posibilitatea pentru o asemenea targetare exista, dar nu o vrea nimeni si nici nu e prea exacta.
Legat de glie. Simplitatea planului continua. Mergand pe ideea colegi.ro, il poti tine pe om legat de site ceva vreme. In liceu el isi adauga colegii in lista. Cu unii va merge la facultate. Unde isi va face alti prieteni. Asupra carora se poate informa. Oare ce mai fac colegii mei din promotia 2005? Il stiam eu pe unul bun la desen, poate ma ajuta…
Desigur, e un plan care se desfasoara pe mai multe etape si in cateva luni.
Avantajul e simplu. Neogen deja are oamenii pe site. Retelele care au venit dupa sau care vor veni in 6 luni sau intr-un an nu au acest avantaj si il resimt din plin, cele mai multe avand problema depasirii unei baze de 5.000 de utilizatori.
Ramane de vazut ce se va intampla si cat din ce am spus mai sus a inteles Calin Fusu si compania…